Suck, jag måste reklamera min blender som jag ivrigt beställde hem i januari, efter min senaste tobagoresa, då jag ville kunna göra egna drinkar med krossad is.
Jag har använt blendern 3-4 gånger men sist jag använde den för att mixa is och juice luktade det skumt, som bränt plast, den snurrade några varv men isen krossades inte. Jag använde den som bruksanvisningen råder, det vill säga att tillsätta lite vätska tillsammans med is och inte köra enbart is. När jag vände på mixern upptäckte jag till min fasa att spåren, själva kugghjulen som ska driva knivarna, var borta, de hade slipats ner.
Jag googlade på fenomenet och upptäckte att Rebecca råkat ut för samma sak med sin Assistent Orginal. Hon hade bara skickat in bilder till tillverkaren så hade de skickat en ny. Jag följer det rådet och mailar Obh Nordica för att höra vad de säger.
Fortsättning följer…
/Moma
2010-06-15: Här finns fortsättningen och avslutet: https://momaskitchen.wordpress.com/2010/06/15/forts-obh-nordica-blender/
Nähe, jag kollade just deras Obh Nordicas hemsida och de hänvisar till återförsäljaren, det vill säga Onoff i mitt fall.
/Moma
Ajdå, hoppas det blir en relativt enkel historia att lösa. De stora jättarna kan vara knepiga…
Good Luck!
Det borde ju ligga i deras intresse…
Låter ju som det var nåt fel på den från början… Dålig kvalitet! Hoppas du får en ny!
Jo, det var förhoppningsvis ett fabrikationsfel och inte dålig kvalité som gjorde att den gick sönder…
Klart de skickar en ny och bättre och ett presentkort på 500 som plåser på såret. Eller i alla fall byter den ….
Lycka till!
OBH gör dåliga produkter helt enkelt. Och nivån på deras kundtjänst är botten.